poniedziałek, 20 stycznia 2014

Callanetics 6/8 - ćwiczenia rozciągające

No i w końcu coś na rozciąganie, czyli to, co lubię najbardziej ;) Nie wiem jak Wy, ale ja przy rozciąganiu odpoczywam, jest odprężające i świetnie się po nim czuję.
Te ćwiczenia to także pomocna dłoń dla tych, którzy walczą o szczupłe uda i nie widzą efektów po wielu ćwiczeniach.
Rozciąganie to wydłużanie mięśni, które były przed tym napinane, co zapobiega ich masywnieniu. Jest to istotny punkt programu ćwiczeniowego, dzięki niemu unikniemy kontuzji, podczas jednoczesnego podtrzymania ruchliwości.
Ważne jest, aby nie narzucać sobie sztywno danych pozycji. Rozciągamy się tylko na tyle, na ile możemy, by nie nabawić się kontuzji. Jeżeli koleżanka rozciąga się bardziej niż Ty, to nie próbuj na siłę jej dorównać.
W pewnym sensie poprzez rozciąganie przygotowujemy też stawy, rozciągamy tkankę łączną wokół mięśni, jak i same mięśnie i ścięgna. Jeśli tkanka nie zostanie dobrze rozciągnięta, to ulega skróceniu. Ogranicza to nasze ruchy oraz powoduje, że mięśnie wyglądają na nabrzmiałe i masywne.
Istotny jest fakt, aby podczas tych ćwiczeń poruszać się bardzo wolno, jakby w zwolnionym tempie.

Zachęcam do zapoznania się z ćwiczeniami poprzez kliknięcie w link:
CALLANETICS - ROZCIĄGANIE

A co Wy sądzicie o rozciąganiu? Podoba Wam się zestaw Callanetics? Piszcie w komentarzach :)

21 komentarzy:

  1. Uwielbiam rozciąganie, potem jest już gorzej ;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ćwiczenia rozciągające zawsze na mnie działały relaksacyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie lubię rozciągania nudzi mnie haha ale trzeba.dzisiaj się rozciągam według Twoich wskazówek:):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozciąganie to podstawa właściwie przed i po każdym treningu.

    OdpowiedzUsuń
  5. rozciągamy się na dzień dobry ;)

    http://diamond-life-healthly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wyobrażam sobie życia bez rozciągania , zestaw fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Rozciągam się codziennie rano i wieczorem. Ale mam takie zastój, że nie jestem w stanie siedzieć z prostymi łączonymi nogami i prostymi plecami jednocześnie - ale męznie pracuję nad zmianą!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam callanetics i pilates :) Jak dla mnie stanowią świetną rozgrzewkę przed ćwiczeniami na siłowni :P

    OdpowiedzUsuń
  9. o, to cos dla mnie, rozciaganie mi sie przyda, chociaz na uda nie narzekam :D

    OdpowiedzUsuń
  10. rozciąganie rzeczywiście bardzo odpręża, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rozciąganie to podstawa dla mnie :)
    Fajny post !

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam rozciąganie , zwłaszcza takie, które jest dobre dla mojego kręgosłupa

    OdpowiedzUsuń
  13. robiąc Callanetics właśnie zawsze czekałam na rozciąganie - mój ulubiony punkt programu :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Rozciąganie to podstawa treningu tak jak dobra rozgrzewka. Fajny wpis, zapraszam też na mojego bloga o odchudzaniu, ćwiczeniach i motywacji do sportu.

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo fajna kolejna porcja cwiczen :)

    OdpowiedzUsuń
  16. pamiętam, że moja mama zaczęła na callanetics chodzić grubo po 50tce i bylo mi głupio że jest lepiej rozciągnięta ode mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A mi ciągle brakuję czasu :/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja tak jak koleżanka wyżej zawsze znajdę niestety coś czym się wykręcę od ćwiczeń :/ Ale zgadzam się rozciąganie, to nawet przyjemny i korzystny sposób na spędzenie czasu :)

    Buziaki :* http://ourloveourpassion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. z chęcią zapoznam się z tymi ćwiczeniami :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś miałam bardzo dobrze mięśnie rozciągnięte, ostatnie z braku czasu mało ćwiczę.. ale muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń