piątek, 30 września 2016

Odzież sportowa Stylewe

Zaczynając przygodę z siłownią lub jakąkolwiek aktywnością (bieganie, rower, rolki?) często zastanawiamy się nad strojem. Wiadomo, że powinien być jak najbardziej wygodny i funkcjonalny, jednak jak wiadomo - kobiety lubią się sobie podobać i wyglądać oryginalnie. Zapraszam Was więc do zapoznania się z asortymentem sklepu StyleWe :)

Top sportowy znajdziemy chyba w każdej szafie kobiety, która jakkolwiek ćwiczy. Modeli i wzorów jest mnóstwo, ale jaki wybrać? Czy takie ozdobne paski faktycznie dobrze sprawdzają się podczas uprawiania sportu? Szczerze mówiąc nigdy nie używałam "ozdobnych modeli", może któraś z Was się wypowie?



















A co z dołem? Przyznam, że nie lubię ćwiczyć w dresach, mój wybór zawsze pada na legginsy. Wzorów jest mnóstwo, a mimo to od kilku miesięcy szukam "tych idealnych". Niestety ciągle coś mi przeszkadza. Coraz częściej spotykana siateczka - czy rzeczywiście nadaje się do legginsów sportowych? Wygląda ciekawie, ale co z funkcjonalnością? Może polecicie jakieś konkretne modele lub chociaż sklepy, gdzie warto rozejrzeć się za legginsami? :)

 



Promocyjne oferty sklepu możecie znaleźć w zakładce BLACK FRIDAY AND CYBER MONDAY, a więcej informacji i realnych zdjęć na profilach: Twitter i Instagram.

Czy jakakolwiek z rzeczy przypadła Wam do gustu? Gdzie radzicie kupować ubrania sportowe, na które nie wydamy też całej wypłaty?

środa, 21 września 2016

Dieta Jestemfit.pl - czyli jak przytyłam

W ostatnim czasie wiele się u mnie działo, wiele złego, czego skutkiem była jeszcze większa niedowaga niż wcześniej. Z 48kg spadłam do 44kg, zerowy apetyt, ogólne problemy z jedzeniem... To nie zapowiadało się dobrze. Biorąc pod uwagę fakt, że chodzę na siłownię, moja dieta powinna być zdrowa i o wiele bardziej kaloryczna. Z pomocą przyszła dieta stworzona specjalnie dla mnie z portalu Jestemfit.pl. Mimo iż jest to dieta tworzona przez internet i wszystko jest banalnie proste, musimy wypełnić ankietę, która porusza chyba każdy ważny temat podczas układania diety. W razie wątpliwości możemy skontaktować się bezpośrednio z naszym dietetykiem - o moim przykładzie za chwilę.


Ankieta przyszła mi na emaila na następny dzień, wypełnienie nie zajęło mi dużo czasu, ale warto się na niej skupić. Jak dla mnie - świetnie, że jest możliwość wyboru ile różnorodnych posiłków w ciągu tygodnia chcielibyśmy jeść. No cóż, jako studentka nie mogę sobie pozwolić na codziennie inne rarytasy i jak pewnie większości z Was, zdarza mi się gotować np. na 2 dni lub po prostu robię coś z połówki danej rzeczy i fajnie jest wykorzystać w innym dniu też tą "drugą część" ;) Po określeniu wszystkich najważniejszych rzeczy o naszej diecie, wysyłamy ankietę i czekamy na gotową dietę. Pojawia się od razu na portalu Jestemfit po zalogowaniu - i warto to kontrolować, ja niestety przegapiłam pierwszy dzień czekając na jakąś informację na emailu, której nie dostałam. Pierwszy plus jaki zauważyłam już po otrzymaniu diety? Co tydzień otrzymujemy listę zakupów. Świetna sprawa, bo można zrobić w weekend jednorazowe większe zakupy z czystym sumieniem, że o niczym nie zapomnieliśmy i nie trzeba będzie biegać do sklepu podczas przygotowywania obiadu.


Na pierwszy rzut oka dieta przeraziła mnie swoją "zdrowością". Jak to, żadnego kotleta? Warzywo, warzywo, ryż, warzywo, poprzeplatane z jajkami. Mimo wszystko spróbowałam, wiem że moja dieta woła o pomstę do nieba, przyda się jakieś urozmaicenie. Nie ukrywajmy, pierwsze dni mnie załamały. Ilość kalorii była dla mnie zbyt niska, rozpisano mi 1900kcal przy czym przy moim trybie życia i wadze powinnam zjadać codziennie około 2400-2500kcal. Oczywiście nie skończyło się na płaczu, a na natychmiastowym kontakcie z dietetyczką. Po mojej wiadomości po około 2 godzinach otrzymałam telefon, sprawa została wyjaśniona (niedoprecyzowanie ile kalorii zjadałam do tej pory), a ilość kalorii w diecie na stronie natychmiast zmieniona. Kontakt jak najbardziej na plus! Na bieżąco możemy korzystać z czatu, jeżeli coś nam się w diecie nie spodoba, jeśli jednak nie chcemy używać jakiegoś produktu lub dany posiłek nam nie pasuje/nie smakuje. Dietetycy też są ludźmi i nie będą wciskać nam niczego na siłę, a postarają się pomóc i w miarę możliwości zmienić co trzeba.

Przyznam, nie trzymałam się ściśle diety. Często wpadł nam na obiad wspomniany kotlet zamiast makaronu z krewetkami, które totalnie nie są dla mnie. Jako duży plus traktuję fakt, że w końcu mogłam urozmaicić moje posiłki. Codzienny serek na śniadanie zastąpiły różne warianty jajecznicy, grillowanych kanapek, choć bez zwykłej kanapki z szynką i ogórkiem też się nie obejdzie, na szczęście dieta i to obejmuje. Co było dla mnie zupełną nowością - na obiad zero ziemniaków. Nie narzekam, szczerze wolę makarony i ryż, w końcu miałam pretekst aby przekonać do tego mamę. Uwielbiam sałatki i miałam możliwość wypróbowania kilku nowych. Żeby nie było tak kolorowo - trochę też ponarzekam. Na drugi posiłek zaznaczyłam lunchbox z nadzieją, że zainspiruję się czymś ciekawym, smacznym i pożywnym, aby brać na uczelnię. Niestety oprócz kanapek (choć wersja z grillowanym kurczakiem mi się spodobała i czasem zagości na uczelni) dostałam w diecie jedynie koktajle. Choćbym nie wiem jak się starała, koktajl nie zaspokoi u mnie głodu, a do obiadu o 16 już od długieeego czasu będzie mi burczało w brzuchu. Kiedy jestem w domu, mogę sobie rozbić choćby kromki ze śniadania (wg diety powinnam jeść 4), i połowę jem nieco później. W roku akademickim jest to niestety bardziej kłopotliwe, trzeba będzie kombinować :) Jednak z diety korzystałam jeszcze w trakcie wakacji, więc nie przeszkadzało mi takie rozwiązanie i postanowiłam nie wymieniać tych produktów.

Na zdjęciu powyżej pokazałam Wam jak opisany jest każdy z posiłków. Tutaj duży plus, bo w dietach często dostajemy puste hasła co mamy o danej porze zjeść. W przypadku tej diety, każde danie jest pokazane na zdjęciu, dostajemy szczegółowy opis sposobu przygotowania z konkretnie rozpisaną ilością składników oraz informacje o zawartości makroskładników w danym posiłku. Niby banalne rzeczy, ale bardzo ułatwiające życie na diecie.

Cieszę się, że mogłam wypróbować coś nowego. Jajecznica zawsze była dla mnie po prostu jajkiem, a nie kombinacją z warzywami. Właśnie, w mojej diecie w końcu pojawiło się mnóstwo warzyw. Mimo że lubię koktajle, do tej pory raczej ich nie robiłam. Dieta była moją małą motywacją, żeby wziąć w rękę blender. Nagadałam się o jedzeniu, a na koniec wypadałoby wspomnieć o tym najważniejszym. Jakiś czas temu waga wskazała liczbę 44 na czczo, można powiedzieć że praktycznie po 3dniowej głodówce spowodowanej kłopotami z jedzeniem. Wcześniej przez długi czas stała na 48kg, a to dla mnie mimo wszystko za mało - dalej niedowaga. Walczę, aby przytyć, a przy okazji wyrzeźbić ciało. Aktualnie stanęło na 49,5kg i mam nadzieję, że uda mi się zdobyć jeszcze te 2-3kg :)

Koktajl czekoladowy z bananem

niedziela, 4 września 2016

Pomiar ciała na wadze Tanita

O Tanicie słyszy się ostatnio coraz częściej. To nie tylko zwykła waga, ale przede wszystkim analizator składu naszego ciała. Trzy lata temu mogliście przeczytać tu post na jej temat, wtedy jednak wtedy miałam styczność jedynie z baardzo podstawową analizą. Kilka dni temu na siłowni miałam przyjemność skorzystać z jej bardziej urozmaiconej wersji. Całość badania trwa zaledwie minutę, a to co taka waga potrafi jest zachwycające. Niestety jej koszt jest ogromny (model, z którym miałam styczność kosztuje powyżej 20000zł), dlatego warto rozejrzeć się za takową na własnej siłowni czy na przykład u dietetyka.
 
Tym razem nowością były dla mnie dołączone rączki. Jak pisze producent, zastosowano w niej unikalną innowacyjną technologię wykorzystującą metodę bioimpedancji elektrycznej (BIA) i prąd o różnych częstotliwościach, które są zmieniane w trakcie pomiaru dzięki czemu pozwalają na dokładniejsze wyniki oraz zwiększenie powtarzalności otrzymanych rezultatów. Jeśli prąd dla kogokolwiek zabrzmiał nieco strasznie, z czystym sumieniem stwierdzam że nie poczułam zupełnie nic ;)

Całkowita analiza składa się z ilościowych informacji o tkance tłuszczowej, zawartości wody w organizmie z podziałem na wewnątrz komórkową i zewnątrz komórkową. Segmentowa analiza zawiera m.in. rozłożenie masy w poszczególnych kończynach i korpusie ciała. O co konkretniej chodzi i z czym to się je? Zobaczcie moje wyniki!


Tak, pierwsze linijki wręcz proszą się o skomentowanie. W ostatnim czasie pojawiła się u mnie niedowaga - wskazuje na to zarówno waga, zawartość jak i sama masa tłuszczu w moim organizmie. Jestem tego w pełni świadoma, a nawet z tym walczę. W kolejnym poście przeczytacie więcej na temat mojej współpracy z Panią dietetyk :)
Masa mięśni jest w porządku, choć mam nadzieję że skoczy w górę, a obijanie się o dolną granicę normy to jedynie skutek 1,5 miesięcznej przerwy od siłowni i laby.
Mój wiek metaboliczny wskazuje... 12 lat. To dobrze, źle? Powinnam się cieszyć młodością czy raczej wracać do podstawówki? To nic innego jak wiek naszego organizmu, a konkretniej czy nasza przemiana materii, waga mięśni, tkanki tłuszczowej i wody w organizmie jest w porządku. Jeśli Twój organizm ma więcej lat od Ciebie - pora porządnie wziąć się za siebie!

BMR - współczynnik ten określa minimalną ilość kalorii niezbędnych do zachowania podstawowych funkcji organizmu. Nie bierzmy go jednak do serca, wskazuje naprawdę MINIMALNĄ ilość potrzebną do przeżycia, a nie zdrowego, w pełni prawidłowego funkcjonowania. Ja jem obecnie około 1000kcal więcej niż wynosi moje BMR :)


Oprócz tego mogę także obrazowo zobaczyć jak wygląda rozmieszczenie moich mięśni oraz tłuszczu w ciele - z ciekawostek dowiedziałam się, że moja prawa noga ma 0,2kg więcej mięśni niż lewa, a jednocześnie jest w niej nieco więcej tłuszczu. 

Jeśli macie możliwość skorzystania z takiej wagi, nie czekajcie! Ja żałuję, że przez wcześniejsze 4 miesiące korzystania z siłowni dopiero teraz zrobiłam pomiary. Już nie mogę się doczekać końcówki miesiąca, kiedy będę mogła porównać wyniki po miesiącu regularnych ćwiczeń.

Koniecznie podzielcie się z nami wynikami i doświadczeniami po wykonaniu pomiarów! :))