sobota, 11 stycznia 2014

Callanetics 5/8 - ćwiczenia w rozkroku

Na dzisiaj przygotowałam bardzo króciutkie ćwiczenia z serii Callanetics, które wykonujemy w rozkroku. To właściwie jedno ćwiczenie, które jest całkiem niepozorne w skutkach.
Dlaczego?
Ponieważ z początku może się wydawać, że angażuje tylko nadgarstki i uda, ale po jakimś czasie zauważymy także pracę brzucha, klatki piersiowej, górnej części pleców oraz ramion. Czyli ćwiczenie na wzmocnienie ;)
Należy do jednych z najtrudniejszych ćwiczeń. Dodatkowym jego atutem jest fakt, że przy nim nasze ciało rozciąga się, w szczególności plecy i kręgosłup.



Schemat:
- siedzimy oparte o ścianę (mocne krzesło, komodę) w odległości około 12-15 cm od listwy podłogowej (rozciągamy mięśnie wzdłuż kręgosłupa)
- chwytamy się parapetu (krawędzi mebla)
- dążymy do podniesienia wyciągniętych nóg jak najwyżej przed siebie (minimum 4-5 powtórzeń)

Ćwiczenie nie jest odpowiednie dla osób cierpiących na bóle pleców.

Krok po kroku zamieściłam w osobnej podstronie tutaj: CALLANETICS - ĆWICZENIA W ROZKROKU

Co sądzicie o tym ćwiczeniu? Moim zdaniem jest całkiem trudne, ale do przejścia ;)

38 komentarzy:

  1. wczoraj coś takiego robiłam nieświadoma że ma to jakąś nazwę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mi się wydaje, że to ćwiczenie do najprostszych nie należy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety u mnie teraz tych ćwiczeń nie mogę wykonywać. Jeżlei juz jakieś to bez zginania nóg. :( Ale dobrze wiedzieć o nich, po wyleczeniu skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Do najprostszych nie należy, ale warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cierpię na bóle pleców to chyba nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, że tu trafiłam :) Na pewno dołączę to ćwiczenie do dzisiejszego treningu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super, chyba znalazłam bloga, który będzie mnie motywował :)

    Obserwuję:D

    OdpowiedzUsuń
  8. właśnie ostatnio mam problem z kręgosłupem - szkoda, że nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  9. ciekawy post:) obserwuje i pozdrawiam:)
    http://www.swiatwkolorzeblond.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jako wolontariusz tez czasu nie mam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. o proszę:) ja w tym momencie walczę w akcji z Tipsi na facebooku:) mam nadzieję, że wytrwam do 14 lutego:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Trudne ćwiczenia, ale jak uwierzysz w siebie to sobie poradzisz :)
    Zapraszam: http://natusia-natusiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Hmm problem w tym ze nie mam w domu parapetow :( hehe ale musze przyznac.. kobieta na fotkach wyglada bardzo seksownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. brzmi interesująco ;d ale chyba nie miałabym gdzie robić tego w domu

    OdpowiedzUsuń
  15. Trudne ćwiczenia ale warto spróbować :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Niewątpliwie interesujące! Zdecydowanie będę musiała spróbować!
    Pozdrawiam :-)

    http://mamablogujepl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. O! :) Bardzo ciekawe. Właśnie szukałam ćwiczeń na rozciąganie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. lubie tu do Ciebie zaglądać bo zawsze czegoś ciekawego się dowiem ;)

    Zapraszam :*
    http://diamond-life-healthly.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. ooo jakies nowe cwiczneie.....nie znałam

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny blog. :)
    Obserwujemy?
    http://msunseenxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Warto spróbować, mimo wszystko. ;) Chyba, że aktualnie ktoś boryka się z kontuzją. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ćwiczenie wygląda fajnie :) spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Faktycznie, angażuje znacznie więcej mięśni niż by się wydawało :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Trudne, ale można je wykonywać w warunkach domowych, nawet jeśli nie mamy dużo powierzchni do ćwiczeniach. Bardzo chciałam skakankę, ale jedyne miejsce, gdzie mogę skakać jest między legowiskiem mojego M. a telewizorem i ciągle przeszkadzam ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. niestety, mam niskie parapety :p

    OdpowiedzUsuń
  26. Robiłam kiedyś callanetics, trzeba kiedys wrócic do ćwiczeń, dają świetny nastrój :))

    OdpowiedzUsuń
  27. To nie dla mnie, bo mam czesto bole pleców :<

    OdpowiedzUsuń
  28. nie słyszałam o nich ;o na nagłówku to Twój brzuszek ?: ) ładnie :P

    OdpowiedzUsuń
  29. Fajne ćwiczenie, muszę wypróbować ; )

    http://daaria-daaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. przekopałam chyba już cały internet w poszukiwaniu ciekawych ćwiczeń, aż w końcu trafiłam tutaj. Świetne polecam !
    Zapraszam do mnie, jesli ci sie spodoba zaobserwuj.
    http://plonecisza.blogspot.com/
    + obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  31. O widze moje ulubione ćwiczenia :)

    OdpowiedzUsuń