poniedziałek, 16 grudnia 2013

Callanetics 2/8 - ćwiczenia na brzuch

Dzisiaj obiecana kontynuacja ćwiczeń Callanetics i tym razem skupimy się na brzuchu. Same zobaczycie, że przynoszą one wiele dobroczynnych dla nas skutków.

Na pierwszy rzut oka zaprezentowane ćwiczenia mogą wydawać się niemalże identyczne do tych z czasopism, ale w przeciwieństwie do nich, nasze ćwiczenia nie obejmują skłonów z pozycji leżącej do przodu oraz przewrotów do tyłu. Dlaczego? Ponieważ w pierwszym przypadku za bardzo obciążamy plecy, a w drugim, w pewnym momencie, tracimy kontrolę nad prędkością ruchu.



Sęk w tym, by nasze ruchy były dokładne i skupione, co powodować będzie wzmocnienie czterech sektorów mięśni podbrzusza od mostka do kości łonowej.

Dodatkowo zlikwidujemy naprężenia karku, wydłużymy szyję, podniesiemy biust dzięki naprężeniu mięśni klatki piersiowej, usuniemy podwójny podbródek, złagodzimy ewentualne bóle menstruacyjne, osłabimy apetyt, wykształcimy wytrzymałość, wytrwałość i siłę.
Dzięki tym ćwiczeniom nauczymy się rozróżniać i używać do poszczególnych zadań tylko określonych grup mięśni.

Ważne:
- poruszamy się tylko o 1 centymetr z pozycji wyjściowej, by stopniowo wzmacniać kolejne warstwy mięśni
- głowa, ramiona i górna część tułowia to jedność
- nie ściskamy pośladków!
- nogi luźne i swobodne
- wydech przy podciąganiu

Błędy:
- zginanie głowy do przodu
- ruchy samymi rękami
- szarpanie ciałem w przód i w tył
- wstrzymywanie oddechu
- nierozluźnianie ciała
- wciąganie pośladków

Zaczynamy ćwiczenia! :)

Callanetics - ćwiczenia na BRZUCH


I jak wrażenia? Według mnie jest to trudny zestaw. Najwidoczniej nie mam tak dobrze rozbudowanych mięśni brzucha, co zresztą widać. Muszę nad nimi popracować i konkretnie wziąć się za codzienne ćwiczenia w czasie przerwy świątecznej.
A poza tym, nie czujecie tej euforii, że zrobiłyście coś dla siebie? Ja czuję, i właśnie to jest w uprawianiu sportu najlepsze!

A na koniec mała dawka motywacji, gdyby czasami ktoś miał zamiar machnąć ręką na te ćwiczenia ;)

 


Trzymajcie się cieplutko :)

46 komentarzy:

  1. moje ćwiczenia rozpocznę dopiero w kwietniu. Jak z brzuszka wyjdzie maleństwo. wtedy na pewno wrócę do tego posta aby przypomnieć sobie Twoje dobre rady co do wykonywania ćwiczeń :) Jak zwykle świetny post :)
    pozostacsoba.blogspot.com
    (prosiłabym o kliknięcie w banery :) odwdzięczam się)

    OdpowiedzUsuń
  2. haha nie dałam rady wszystkiego zrobić :D ten zestaw powtarzamy codziennie?

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie też są to trudne ćwiczenia....
    Na razie nie mam na tyle silnej woli, żeby regularnie ćwiczyć, ale może również w przerwie świątecznej uda mi się coś zdziałać ;)
    Obserwuje. http://workandart.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. jestem bardzo leniwa więc pewnie nie nadałabym się do takich ćwiczeń ;-)
    jeżeli mogę coś polecić, będzie to hula hop= piękna talia i kilka cm mniej ;-)
    buziaki!! ;-))
    http://neffii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Podobne ćwiczenia na dolne partie brzucha proponuje Denise Austin w niektórych swoich zestawach :) A co do powyższych ćwiczeń- pewnie, że ciężkie. Też mam problemy z takim rodzajem ćwiczeń bo często zapominałam o dolnych partiach brzucha, a skupiałam się na górnych w efekcie czego obecnie mam słabe mięśnie. Ale wszystko jest do wyćwiczenia :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mam zakwasy po 10 brzuszkach hahha;d
    Obserwuję! :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Oh ze mną i ćwiczeniami jest ciężko ;) przepraszam się z nimi wtedy kiedy nadchodzi wiosna :D Kiedyś zaciekle cwiczylam a6w, jednak strasznie obciazalam sobie tym stawy biodrowe.... Jasne, już obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawe.. chętnie wypróbuje :)
    ja już obserwuję :-)
    pozdrawiam
    http://red-hairedfashionista.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Juz obserwuje ;) Teraz Twoja kolej ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. dzięki za komentarz ;)
    + jasne, daj znać jak się dodasz, a na pewno zrobię to samo :)
    http://free-to-be-myself-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki za odwiedzinki - daj znać kiedy a odwdzięczę się tym samym :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Pytałaś, czy obserwujemy. Ja już ;)

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. ćwiczenia na brzuch akurat bardzo by mi sie przydały :)
    ~coś z innej beczki :D masz świetnego bloga
    co powiesz na wspólną obserwację? :)
    buziaki :) pozdrawiam cieplutko ;*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. temat ćwiczeń bardzo mnie interesuje, więc będę często odwiedzać ten blog :)
    + zaobserwowałam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetne ćwiczenia. Taki brzuch to marzenie <33
    Obserwuje i liczę na rewanż :)

    Zapraszam do siebie na konkurs!

    //www.jeden-swiat-dwoch-dziewczyn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. obserwuję (dzikuska26) i liczę na rewanż:)
    zapraszam:) http://swiatdzikuski26.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. te zdjęcia są strasznie motywujące :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Ładne brzuszki :) Ja z ćwiczeniami nie mam problemu, bo jest w klasie sportowej

    Ja juz obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo dobry post ;) przydatny ;)
    pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  20. Przydatny post. :-)
    Obserwuję i liczę na rewanż. :D
    http://patka-and-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo przydatne ćwiczenia - skorzystam :)

    Obserwuję Twojego bloga :) teraz Ty

    http://fabrykaszczesciaaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. na pewno będzie recenzja ;D
    mam nadzieję, ze pomoże coś chociaż w małym stopniu ;)

    możemy obserwować ;D
    ja już :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Mimo wszystko wolę areobik;).
    http://fashiontassiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. ja tam pewnie odpadłabym po jednym dniu bo nie mam motywacji.
    Obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja ćwicze codziennie już kilka lat.. mam mieśnie jak napne i ogólnie płaski brzuch, ale "tego zarysu" nie ma;/
    zapraszam też do nas na www.ddoubles.tk
    obserwowani za obserwowanych?

    OdpowiedzUsuń
  26. obserwuję. Też interesuję się tematyką sportowo-dietową i wiem, że callanetics daje świetne rezultaty, ale mnie osobiście potwornie nudzi i zawsze rezygnuję w połowie...

    OdpowiedzUsuń
  27. Dużo osób właśnie robi ruchy samymi rękami przy ćwiczeniach na brzuch. Też tak kiedyś robiłam, ale teraz widzę różnicę pomiędzy poprawnym wykonywaniem ćwiczenia, a tymi niepoprawnymi ;d

    OdpowiedzUsuń
  28. ciągle sobie mówię, że będę ćwiczyć, ale jakoś dalej nie mogę się za to zabrać :D u mnie konkurs z RoseGal tak wiec jeśli masz ochotę zrobić sobie miły świąteczny prezent to zapraszam :)

    www.no-more-surprises.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawe ćwiczenia, ale jak to ze wszystkim, tak ich do nich potrzeba determinacji.
    Nie można tylko "chcieć".
    Mądra notatka :)
    My już obserwujemy i zapraszamy do siebie!
    Pozdrawiamy!
    http://thehauntedway.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. Zdjęcie motywują. Piękne płaskie brzuchy. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Jakie brzuchy, chciałoby się mieć taki. *-*

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie wiem czy wiesz, ale usunięto obserwatorów GFC ;( U mnie na blogu jest informacja o tym... Chciałabym abyśmy pozostali w kontakcie, dlatego zapraszam do obserwacji w Google + i Bloglovin' ;** Odwdzięczę się :)) http://kappa-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  35. Mi się to przyda, ale nie na brzuch xd

    ♠ olusiek-blog.blogspot.com

    Obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  36. I love such inspirations X Anna

    www.fashionanna.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Chcem taki na Swieta *-* Czas cwiczyc ^^
    Obserwuje i licze na rewanz ; )
    http://kissmeifyouwant.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  38. ja ostatnio trochę ćwiczę w domu:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Ja biegam i robię przysiady, codziennie o 5 więcej :)
    Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
  40. Sama chodziłam kiedyś na callanetics, fajna sprawa! ;)
    Kliknęłam w baner SHEINSIDE, pozdrawiam :33

    OdpowiedzUsuń