środa, 7 czerwca 2017

Dieta pudełkowa - z czym to się je?

Nie przepadam za eksperymentowaniem w kuchni. Moje śniadania i kolacje to zazwyczaj kanapki z serem lub szynką, choć przyznam że chwilami takie jedzenie staje się... nudne. Coraz częściej słyszałam w różnych kontekstach o cateringu dietetycznym, w końcu sama zainteresowałam się tematem.

Czym w ogóle jest catering? To nic innego jak dowóz gotowych posiłków prosto do domu. Innymi słowy: dieta pudełkowa. Oczywiście dietę dopasowujemy do siebie i swojego stylu życia - wybierając odpowiednią ilość posiłków, zapotrzebowanie kaloryczne, alergie. Sporo firm oferuje specjalne diety dla sportowców, wegetarianów, diety odchudzające. Wszystko stało się tak popularne, że naprawdę jest z czego wybierać.
Dla jednych to marnotrawstwo pieniędzy, dla innych świetny sposób na funkcjonowanie w ciągu dnia. W końcu nie każdy ma codziennie czas, aby przygotowywać 5 różnorodnych, wartościowych posiłków.


Jak to wygląda? Opiszę w skrócie moją "przygodę" z cateringiem dietetycznym.
Zamawiając subskrypcję zaznaczyłam zapotrzebowanie kaloryczne: 2000kcal. Większość firm ma do wyboru wartości od 1000kcal do 2500kcal. Możemy też wybrać ilość posiłków w ciągu dnia. Ja wybrałam 5, jeżeli wybierzemy mniej - dostaniemy większe porcje, tak aby kaloryczność się zgadzała. Cateringi dietetyczne mają to do siebie, że często są rozwożone w nocy. Większość z nas wychodzi z domu z samego rana, więc nie ma opcji aby dostawa dla każdego udała się w ciągu godziny. Jeżeli czujemy taką potrzebę, dostawca może nas budzić. Ja wybrałam opcję wygodniejszą dla mnie: podałam kod do domofonu, a kiedy rano wstawałam - paczka z jedzeniem czekała na mnie pod drzwiami. Oczywiście możliwość ta nie jest polecana, kiedy mamy głodnych sąsiadów ;)


Zalety cateringu:
- oszczędność czasu na przygotowanie posiłków,
- poręczność. Drugie śniadanie i obiad spokojnie można wrzucić w torbę i zabrać ze sobą na uczelnię, do pracy,
- różnorodność. W końcu miałam okazję spróbować czegoś innego niż kanapki i kotlety,
- zdrowe posiłki. Przeglądając menu różnych firm, większość oferuje zdrowe posiłki, stosując jak najmniej przetworzonych produktów, 
- wygoda. Nie musimy brudzić patelni, walczyć z tłuszczem, a później z brudnymi naczyniami. Posiłki wystarczy odgrzać w mikrofali (chyba że jest na zimno;) ), puste pudełka lądują w śmietniku. W zestawie otrzymujemy nawet plastikowe sztućce i serwetki.
- systematyczność. Często zdarzało mi się zjeść 2 lub 3 wartościowe posiłki, resztę dnia zapychając się "śmieciowym jedzeniem". Z cateringiem to nie przejdzie!




Wady:
- monotonia. Sama nie miałam okazji jeszcze tego doświadczyć, ale sporo osób uważa, że przy dłuższej współpracy z jedną firmą - posiłki wydają się być zbyt powtarzalne,
- smak. Kwestia indywidualna. Jednego dnia kolacja niestety wylądowała w koszu. Była najzwyczajniej niesmaczna. Wpadki się zdarzają, gusta są różne, ciężko jest codziennie dogodzić kilkuset lub nawet kilku tysiącom osób. 
- cena. Ceny są różne, zależą od kaloryczności, ilości posiłków, czasu subskrypcji. Przeglądając kilkanaście firm, zauważyłam rozstrzał mniej więcej 40zł-70zł/dzień. Jeśli mieszkasz samemu, podsumowując zalety, często stanie się to opłacalne. Jednak kiedy jest możliwość gotowania dla kilku osób w domu, cena za catering staje się wysoka.

Fajną opcją jest możliwość skorzystania z "zestawu próbnego", czyli wykupienie pudełek na dzień lub dwa, żeby przekonać się czy polubimy się z daną firmą. We Wrocławiu jest około 30 opcji do wyboru, tak więc sprawdzam dalej. Niby z poprzednią firmą wszystko było w porządku, jednak to nie to czego szukam.

http://trzezwy-umysl.blogspot.com/

59 komentarzy:

  1. Bardzo fajna sprawa, ja co prawda mam teraz bardzo specyficzną dietę i nie mam potrzeby zamawiania, ale myślę, że gdybym mieszkała sama i gotowała tylko dla siebie to byłby to dobry pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurczę, ponad 40 zł dziennie to sporo - faktycznie, jeśli jest się samemu to niezbyt dobra opcja, ale przy kilku osobach, jeśli firma oferuje zniżki to bym się skusił. Na innowacyjne rozwiązania zawsze warto stawiać, nie? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sama chciałabym mieć taką dietę, jednak miesięczny koszt jak dla mnie nie do przeskoczenia na dzień dzisiejszy, a szkoda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie, koszty takiej diety są jeszcze zbyt duże na kieszeń przeciętnego obywatela.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wiele słyszałem pozytywnych opinii od znajomych na temat takiej diety pudełkowej. Dla mnie jednak to chyba nie to. Lubię eksperymentować w kuchni a czasem zjeść coś niezdrowego. Obawiałbym się monotonii :/
    Ciekawy i rzetelny post!

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajna sprawa z tymi pudełkami, lecz to chyba nie dla mnie, ponieważ jestem wybredna co do jedzenia i połowa rzeczy mogłaby nie trafić w mój gust...

    http://nattsypoleca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. nie wiem czy odważylabym sie n catering wole chyba sama cos ugotowac, obserwuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dieta pudełkow to bardzo dobre rozwiązanie dla osób zapracowanych, nie mających czasu kolokwialnie mówiac, stać przy garach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo fajne rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu na zrobienie sobie zdrowych i pożywnych posiłków :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa opcja gdy sie nie chce samemu gotowac. Mam szkraba malego w domu wiec ile ja bym dala zeby mi tak przywozili do domu jedzenie

    OdpowiedzUsuń
  12. opublikowano ostatnio w UK wyniki badań na temat wchłaniania przez organizm chemii z opakowań wykonanych z tworzyw sztucznych. Wszystko co jemy zdrowe w tych dietach jest super:) ale opakowanie truje:)żywność jest nasączona plastikiem, a to że wydaje nam się że spożywamy zdrową żywność to myślenie życzeniowe.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię od czasu do czasu skorzystać z cateringów, zwłaszcza, że taką dostawę można zamówić nawet do pracy. Cenowo tez nie wychodzi najgorzej, ale to już zależy od oferty. Aktualnie wybrałam wersję samych koktajli http://slim-diet.pl/produkt/warzywno-owocowa/ Ciekawa jestem jak to smakuje, i czy wytrzymam na tych sokach cały dzień. Mam nadzieję zrzucić kilka kg do wiosny:)

    OdpowiedzUsuń
  14. I still feel that it's not too easy to always be positive, because there are experiences that are less pleasant or not so good!

    OdpowiedzUsuń
  15. The free roblox free robux game is now with the free robux generator and the robux hack for the free robux generation to get robux or to generate online free robux for free.

    OdpowiedzUsuń

  16. Memperkenalkan, Ace Maxs Obat Kanker Payudara alami berbahan dasar 100% Herbal. Mengobati kanker payudara stadium awal TESTIMONI ACE MAXS hingga stadium akhir dengan efektif dan aman tanpa operasi, tanpa kemoterapi, tanpa radiasi dan tanpa menimbulkan efek samping yang membahayakan. LEGALITAS ACE MAXS  Kualitasnya terjamin, sudah terdaftar di BPOM RI dan DEPKES RI. Simak kandungan lengkap dan keunggulannya berikut ini! KHASIAT ACE MAXS
    CARA ORDER ACE MAXS

    OdpowiedzUsuń
  17. Dietary nutrition has for itself the fact that they often spread at night, most of us leave home in the morning, so there is no possibility for each delivery to be completed within an hour.

    OdpowiedzUsuń
  18. sposób działa lepiej niż mysłałam polecam gorąco !

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow, ale pysznie to wygląda <3 Kilka razy byłam na diecie pudełkowej i mogę śmiało przyznać, że genialnie mi się sprawdziła. Mnóstwo zaoszczędzonego czasu, pyszne i zdrowe jedzenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. I will deeply read your article and I will suggest to my all friends to visit your blog and get collect to helpful information you will mention on this superb blog keep sharing like this type useful article, thank you so much for share with us, If any one searching Website Designing Company please contact with us.
    Web Designing Company in Delhi

    OdpowiedzUsuń
  21. Such a awesome thinking you will be mention on this blog, I will also read this article properly am only say to thanks for share this useful and valuable information with us, I am sure your website will grow in the future, if any one need a shipping company in India please contact with us.
    Sea Freight Company in Delhi

    OdpowiedzUsuń
  22. I feel happy to learning this topic, I will read your blog deeply and happy to say this great work, you will many useful information put it on this article, thank you so much for share this valuable information with us keep share like this type topic and hope I see your again time with new topic, if any one change the lifestyle you will thinking about grow your looking and more etc.. please visit our website lifestylemagazine it’s help you to grow up your lifestyle, thanks to read my comment
    Lifestyle Magazine

    OdpowiedzUsuń
  23. Fajne i wygodne rozwiązanie tylko niestety drogie :( Zrzuć Brzuch - Fit Lifestyle Blog

    OdpowiedzUsuń
  24. To świetna opcja jak jesteśmy w biegu - taki przygotowany wcześniej posiłek jest niezastąpiony szczególnie jak chcemy dbać o formę :) korzystaliście kiedyś z porównywarki tych cateringów? https://www.caterobazar.pl/ to fajna stronka żeby zobaczyć w jednym miejscu co oferują poszczególne firmy

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja jestem z Łodzi i jeśli chodzi o diety pudełkowe, które moge wam tutaj polecić to na pewno warta uwagi jest ta https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-lodz. Podaja bardzo dobre i smaczne jedzenie, a do tgeo cała dieta wcale nie jest droga i moim zdaniem warto jest ja wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  26. Super, sama sie teraz nad tymz astanawiam. Sama gotowac nie potrafie, a jedzenie na miescie juz mnie meczy. Dobrze, ze ciasta, wypieki czy tort online zamawiam w sieci na e-torty.pl. Dzieki temu zawsze kazdemu smakuje!

    OdpowiedzUsuń
  27. Długo szukałam firmy, która posiada w swojej ofercie catering dietetyczny gdzie mają ważne jak dla mnie zastosowanie ziół w diecie pudełkowej i znalazłam ja. Jedzenie bardzo dobre w smaku, różnorodne i pełnowartościowe. Co najważniejsze widać efekty. A kilogramy ubywają.

    OdpowiedzUsuń
  28. Moja przyjaciółka z pracy, której udało się schudnąć już 30 kilogramów, poleciła mi dobry catering z Warszawy - https://www.lightbox.pl/catering-dietetyczny-warszawa , który dostarcza wybrane diety na terenie całego miasta. Z tego co wiem mamy wówczas możliwość wyboru spośród różnych dań, firma ta oferuje zestawy dietetyczne dla sportowców, wegan oraz osób cierpiących na nadwagę.

    OdpowiedzUsuń
  29. Dieta pudełkowa to coś fantastycznego. Jak dla mnie nie ma lepszej metody na pozbycie się zbędnych kilogramów bez pomocy ćwiczeń i diety pudełkowej. Dzięki temu udało mi się schudnąć już 6kg.

    OdpowiedzUsuń
  30. Naprawdę śietnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  31. Słyszałam ze to naprawdę dobre rozwiązanie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Dieta pudełkowe jest super rozwiązaniem, ale nie zawsze catering nam podpasuje. Tutaj np. https://www.maczfit.pl/zestaw-probny/ można sobie przetestować. Spoko opcja.

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  34. Dieta pudełkowa ratuje wiele osób, nie każdy przecież ma czas na to żeby przygotowywać sobie codziennie dietetyczne posiłki. Znalazłem już firmę https://www.kuzniazdrowia.pl o takich diet właśnie

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ciekawy wpis. Myślę że się zdecyduję się kiedyś na taką pudełkową dietę. Przy okazji chciałam wam polecić stronę https://www.phamily.pl/blog/artykul/jestes-tym-co-jesz.html tutaj jest mnóstwo pomocnych artykułów które dotyczą naszego zdrowia. Poczytajcie w wolnym czasie. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  36. Dieta pudełkowa to idealne rozwiazanie dla osób chcących zadbać o swoje zdrowie

    OdpowiedzUsuń
  37. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  38. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  39. Catering to nie tylko wygoda ale i pewność, ze odżywiamy się prawidłowo i w zbilansowany sposób. Ja jestem na diecie pudełkowej od Ewy Chodakowskiej z BeDietCatering https://bedietcatering.pl/. Różnorodne diety, kaloryczność, wszystko dopasowane do indywidualnych potrzeb.

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja długo zastanawiałam się nad cateringiem dietetycznym i w końcu zdecydowałam sie na ten https://torbasmaku.pl/ Uważam, że to był strzał w dziesiątkę! Dania są bardzo smaczne, kolorowe i sycące a ja nie musze tracić czasu na gotowanie.

    OdpowiedzUsuń
  41. sama mam zamiar wypróbować taki styl jedzenia i zamawiane posiłki. nie wiem jak to się u nas sprawdzi jeśli chodzi o zjadanie i cenniki a także jakość tych produktów ale koniecznie chcę spróbować - może takie regularne posiłki pomogą mi stopniowo zejść z nadwagi...

    OdpowiedzUsuń
  42. Trzeba sobie dokładnie przeliczyć. Ale raczej to dobre i wygodne rozwiązanie

    OdpowiedzUsuń